Album Michael …… posmrtné CD Jacksona

Posmrtný album Jacksona „Michael“ – moja skromná recenzia

Na úvod je potrebné povedať, že tieto skladby nevydal Michael Jackson z dvoch dôvodov a) neboli plne dokončené, vzhľadom na jeho perfekcionizmus, b) boli len plánované na vydanie, resp. neboli vôbec určené na vydanie. Napriek tomu je zrejmé, že fanúšikovia chceli, chcú a budú chcieť počuť Michaelovu tvorbu naďalej. Preto vám prinášam moju skromnú recenziu albumu, ktorý ma jednoduchý a strohý názov, ale o to výstižnejší – Michael.

Breaking news – prvá skladba, ktorá bola vydaná ako singel do éteru. Zbudila pochybnosti, či je to Micheal, alebo Jason Malachi. (spevák, ktorý má podobný hlas). Po analýzach Sony, ale hlavne nezávislých expertov bolo uistené, že ide o Michaela. Pieseň má silný rytmus a obsahuje mnoho vokálov. Takisto má časté, ale výrazné prechody. Obsahovo je mimoriadne silná. Hovorí o „Breaking news“, senzáciách bulváru, o tom aké je to všetko šialené. Pieseň vznikla v spolupráci s Eddim Casciom v roku 2007.

Hollywood tonight – vynikajúca tanečná pieseň vznikala postupne od roku 1999. Vokálový začiatok a následný rýchly tempový spád jej dodáva šmrnc. Pieseň bola vybratá ako tretí singel z albumu a druhý klip. Ten sa v celku produkčne podaril, avšak úspech piesne nebol taký výrazný ako piesne Hold my hand. Piesni dominuje aj úvodný a záverečný Michaelov beat-box.

Behind the mask – skladba pochádza z obdobia Thrilleru, kde mala pôvodne aj byť. Výrazne počuť oproti iným piesňam ešte mladý Michaelov hlas. Skladba celkovo má nádych 80-tych rokov. Je výnimočná čistým spevom a výškami. Má silný, chytľavý rytmus a je okorenená sólom a sprevádzaním saxofónu. Ku skladbe bol natočený fanúšikovský videoklip.

Much to soon  – je nádherná balada pochádzajúca z 80-tych rokov. Vo svojej podstate mimoriadne jednoduchá pesnička. Avšak tá skromnosť jej dodáva enormnú emocionálnu silu. Okrem Michaelovho jemného hlasu v nej dominuje taktiež jemná hra na ústnu harmoniku a gitaru.

Keep your head up – jemná, sladkastá, optimistická pieseň. Vznikla v rokoch 2007-8. Má jemné prechody, pomalý, ťahavý rytmus typický pre Michaelove balady, v ktorých bol majster. Postupné gradovanie piesne je zrejmé k záveru, kde do zborových vokálov Michael spieva svoj sólo text. Ten dopĺňa hlasovými „prvkami“ jemu typickými. V celku je to nádherná balada.

(I like) The way you love me – podľa môjho názoru najmenej výrazná pieseň albumu. Prechody, text, refrén sú priemerné. Napriek tomu pieseň vyzerá byť produkčne v konečnom štádiu a patrí k Michaelovmu priemeru. Najzaujímavejšou časťou je úvod, kde do telefónu spieva a beat-boxuje.

k Michaelovmu priemeru. Najzaujímavejšou časťou je úvod, kde do telefónu spieva a beat-boxuje.

Best of joy – skladba pri promo vydaní by mala potenciál stať sa nástupcom veľkým Michaelových balád. Pieseň o láske srší citom, šťavnatosťou a energickosťou. Vznikla na jar roku 2009, krátko pre smrťou kráľa popu. Vyvracuje teda dohady bulváru o hlasových schopnostiach. Michaelov hlas znie úžasne. Záver je okorenený spevom pasáží do refrénu a rytmusu piesne.

(I can´t make it) Another day – produkčne dokončená verzia piesne Michaela s Lennym Kravitzom je totálnym rockovým songom ako sa patrí. Nestratí sa ani v porovnaní s takou Dirty Dianou. Úvod piesne je veľkolepý, rytmus je jemne tempovo-rockový, avšak refrény sú mimoriadne čisté a vysoko hlasovo položené. Dalo by sa „laicky“ poznamenať, že refrény sú doslova „ na plnú pusu“.

Monster – podľa môjho názoru najlepšia pieseň albumu, hodná Thrilleru. Rytmicky stopercentne zvládnutá, obsahovo špičková a v podaní spevu dokonalá. Rytmus ma viacero fáz, avšak každá je rovnocenná a vyladená. Spev je v každej časti, či už úvod, prvý/druhý refrén vo vrcholnej forme. Vynikajúcim ťahom bolo angažovanie 50 centa. Jeho „dril sólo“ je okorenením. Z hľadiska spevu je čerešničkou na torte záver po pasáži 50 centa. Obsah je jednoznačný. O večnom love bulváru na Michaela, o tom aké sú to netvory, o tom ako Michael po ich útokoch vstáva s popola a dobíja svoj trón naspäť.

Hold my hand – titulná pieseň a prvý klip z albumu Michael. Pieseň vznikala ako duet s Akonom. Jej prvotná verzia prenikla na internet v roku 2008. Je to nádherný song, balada hodná Michaela. Dochovala sa poznámka vlastnoručne napísaná Michaelom s obsahom, že Hold my hand má byť prvou skladbou nového albumu. Pre album Michael bola pieseň oproti verzii z roku 2008 definitívne dokončená. Režisér Mike Perlington k piesni natočil pekný videoklip na troch hlavných osiach. Zábery Michaela, Akona a fanúšikov.

Toto je recenzia desiatich piesní z albumu Michael. Po jeho smrti vyšli avšak aj iné, preto ak vás zaujímala moja charakteristika čítajte ďalej

This is it – jemná balada, ktorá vznikla v spolupráci s Paulom Ankom. Pravdepodobné po smrti boli vokály Michaelových bratov nahraté v skladbe. Pieseň sa skladá z troch slohových častí oddelených jemne výrazným refrénom. Skladba má jednoduchý rytmus, v ktorom vyniká hlavne klavír.

A place without no name – skladba unikla na internet. Má výrazný rytmus tvorený refrénovou časťou. Michalov spev v piesni dotvára funky ráz. Verzia z internetu avšak pôsobí nedokončene.

Slave to the rythm – veľmi rytmicky silná pieseň. Má obrovský tanečný potenciál. Výrazná partie rytmusu s „vysokým spevom“ tvoria z tejto piesne jeden zo zlatých Michaelových tanečných songov

Pyrrhovo víťazstvo pravice

21.02.2012

Pyrrhovo víťazstvo pravice Síce v poslednom období sa aktuálne na blogoch, či diskusiách riešia nadchádzajúce predčasné voľby, predsa by som sa len vrátil k voľbám v roku 2010. Aký osud postihol jednotlivé strany od posledných volieb? Čo spôsobilo ich „relatívne“ víťazstvo? Čo tieto strany čaká? Smer-SD – Najsilnejšia koaličná strana na čele [...]

SNP – mozaika 29. august 1944 – 26. október 1944

29.08.2011

Mozaika pohľadov na SNP ( alebo kde je pravda? ) Pripomíname si už 67. výročie Slovenského národného povstania. Aj keď historická obec nie je úplne jednotná v názore na SNP, je jednoznačné, že malo obrovský geopolitický význam. SNP bolo mementom národa v boji proti nacistickému mocipánstvu, významne narušilo vojenské tylo Nemcom, zaradilo nás medzi víťazné [...]

Holokaust – memento dejín

18.08.2011

Holokaust „Len silnejší jedinci prežijú…“ porazeným a slabším ostáva iba horká chuť vlastného poníženia, pošliapanej sebadôvery, zúfalstvo a rozbité čriepky vlastných snov. Holokaust- opäť raz zvíťazila sila, nehumánnosť… Holokaust, žiaľ nebol ani prvou, ale ani poslednou genocídou v histórií a Židia neboli jedinými obeťami [...]

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50